Om NCLA te omschrijven hebben we niet veel woorden nodig. Toch vullen we graag deze pagina met 10 nuttige, leuke en originele weetjes over dit hippe, krachtige merk.
- 2010
In dit jaartal werd NCLA opgericht in Downtown, LA. Het idee van NCLA ontstond in het hoofd van Elin Dannerstedt. Haar appartement werd de uitvalsbasis van haar eigen merk. Naar eigen zeggen paste de stock van haar producten perfect in haar kast. Ieder begin is moeilijk maar Elin maakte er al snel een groeiend succes van, samen met haar zus Anh-Thu.
- BRUXELLES MA BELLE
De half Zweeds-half Vietnamese zussen werden geboren in Brussel! Op 16-jarige leeftijd emigreerde Elin naar de VS, samen met haar gezin. Haar zus, Anh-Thu was op dat moment 5 jaar. Samen groeiden ze op in Zuid-California. Het was vooral Elin die op slag verliefd werd op hun nieuwe thuisbasis.
- CALIFORNIA
Door op te groeien in California en halsoverkop verliefd te worden op de typerende levensstijl (denk aan perfect weer, gezonde leefgewoontes en cool vibes) werd er bij Elin op jonge leeftijd al een zaadje geplant. Dit zaadje groeide, samen het haar liefde voor kunst en design, uit tot NCLA beauty. Tot op vandaag houdt zij zich bezig met de productontwikkeling. Haar zus stapte tijdens het laatste jaar op de middelbare school mee in de werking van NCLA en groeide zo uit tot COO en mede-eigenaar.
- NAGELLAK
NCLA zag het levenslicht met een beperkt gamma aan producten. De oorspronkelijke stap naar de markt werd gezet met nagellak. Niet zomaar nagellak maar vegan, 7-free formules. Het merk is vandaag de dag gespecialiseerd in kleurcosmetica en behandelingen die het verlangen naar schoonheid bevredigen, terwijl ze tegelijkertijd flirterig, schattig en trouw aan hun roots in LA blijven.
- VROUWEN AAN DE MACHT
De zussen zijn enorm trots om met hun bedrijf volledig in de handen van vrouwen te zijn. Ook het netwerk dat rond NCLA gebouwd werd, draagt hiertoe bij. Denk maar aan visagisten, nagelstylisten, beroemdheden, oprichters van andere merken en vrouwen aan de leiding van non-profits.
- DRANG NAAR GROEI
Van NCLA hebben we zeker het laatste nog niet gezien. De zussen Dannerstedt blijven de lijnen steeds verdertrekken en dit met het ene succesvolle product na het andere. Sommige van hun geuren zijn ware cult-favorieten geworden. Wij kijken er alvast naar uit om nog heel veel nieuwe, zalige geuren en kleuren van dit Award-winnende merk te mogen ontdekken.
- MANTRA
NCLA heeft één heel duidelijke slagzin die steeds de productie zal blijven bepalen: nooit testen op dieren en het 100% veganistische formules gebruiken. Hiermee proberen ze zich te blijven onderscheiden en innovatief uit de hoek te komen. Hier slagen ze volgens ons met glans in!
- LIEFDE VOOR DIEREN
Anh-Thu, COO van NCLA, brengt haar liefste vierpotige vriend Nala iedere dag mee naar het werk. Wij kennen iemand die dat ook wel zou zien zitten, zo'n winkelhond! Hé, Laura?
- SENSE-ATIONAL
Net zoals wij, houden de zussen wel van een fijne woordspeling. Zo omschrijven ze hun producten als 'clean, feel-good beauty products that are effective, colorful, and sense-ational!' En dat is nu waarom we hen nog net een tikkeltje leuker zijn gaan vinden! - ZUSSENLIEFDE
Tot slot zetten wij de zussen zelf nog even in de kijker. Er werden hen enkele vragen voorgeschoteld waarmee we wat leuke dingen over hen te weten kwamen.
bron: website NCLA