Het verhaal van Coola

Het verhaal van Coola

Het verhaal van Coola
Ladies and Gentlemen of the class of '99
Wear Sunscreen
If I could offer you only one tip for the future
Sunscreen would be it

In 1999 bracht Baz Luhrman een single uit vol levensadvies waarin sunscreen dé tip voor de rest van je leven was. Christopher J. Birchby, een ondernemende duizendpoot die ook in de kunstwereld een gekende naam draagt, heeft deze raad behoorlijk letterlijk genomen en bouwt ondertussen al bijna 20 jaar aan zijn luxueuze merk zonneproducten: COOLA.

Als kind en de oudste van vier jongens bracht hij veel tijd door op het strand, waar hij in de zomer surf- en windsurflessen gaf. De kast van zijn gezin zat vol met SPF 4's en 8’s waardoor zonnebrand vaak voorkwam. Pas in 2002, toen zijn beide ouders een aantal melanomen ontdekten, begon hij de juiste bescherming tegen de zon te onderzoeken. Hij dook in de wereld van de minerale zonnebescherming en zo ontstond COOLA. In San Diëgo (California), één van Amerika’s meest zonnige plaatsen, zag Coola het zonlicht en kreeg de vestiging z'n vaste plek.

Chris stelde een eliteteam van professionals samen, waaronder verschillende vooraanstaande FDA-experten op het gebied van zonnebescherming. FDA is de Amerikaanse instelling die al sinds 1906 de kwaliteit van voeding en medicijnen controleert. Samen creëerden ze een volledige lijn van luxueuze zon- en huidverzorgingsproducten met een Farm to Face®-sourcingfilosofie, die waar mogelijk de meest natuurlijke ingrediënten gebruikt. Daarnaast zijn alle producten ook cruelty free, vegan, reef friendly en zonder parabenen.

De all-round zonnebeschermingsproducten bevatten antioxidanten en vitaminen. De tubes worden volgepropt met deze krachtpatsers om vroegtijdige rimpelvorming, pigmentvlekken en zonnebrand tegen te gaan.

Klein weetje: De producten gaan over de toonbank bij zowel mannen als vrouwen die tegelijkertijd waarde hechten aan een gebruinde én goed verzorgde huid. Dus ja, ook de sunkissed look is mogelijk wanneer je zonnebescherming draagt. Als we Chris zijn mooie, bruine teint zien, geloven we dit meteen.

Vanaf nu ligt de verantwoordelijkheid dus bij jou. Smeren is de boodschap!