Het verhaal van Bareaya

Het verhaal van Bareaya

Het verhaal van Bareaya

BARE

/bɛə(ɹ)/ Adjective (English)

  1. Only the essential.

  2. Simple, without artifice. Natural.

  3. Naked, uncovered. True to oneself.

AYA

/aia/ Noun (Japanese)

  1. あや, アヤ Japanese name

  2. Beautiful, aesthetic.

 

Wie?

Marjorie, Française, moeder van twee, imperfecte zerowaster.

Wat?

Een merk dat ingaat tegen zinloosheid van de consumptiemaatschappij door alternatieven voor wegwerpproducten te ontwikkelen. Vandaag is Bareaya uitgegroeid tot een familiebedrijfje dat verder gaat dan enkel badkameraccessoires. Zij zorgen voor de inspiratie die jij nodig hebt om een bewuste keuze in de badkamer te maken en levensstijlen te veranderen. Lees zeker ook hun blog en laat je overtuigen door hun aanstekelijkheid.

Waar?

Bareaya is een Frans merk, gevestigd in Occitanie.

Wanneer?

Bareaya zag het levenslicht in 2018.

Hoe?

Traditionele scheermesjes blijken niet gemaakt te zijn om lang mee te gaan. Daarbovenop zijn ze samengesteld uit goedkope materialen met een lage efficiëntie. Dit kan beter, dacht Marjorie en zo werd Bareaya geboren. 

Waarom?

De producten van Bareaya zijn ontworpen om esthetiek en duurzaamheid te combineren. Daarnaast brengen ze gemak en duurzaamheid samen. Hun drie, vaste keywords zijn: minimalistisch / natuurlijk / herbruikbaar.

 

Om af te ronden laten we Marjorie zelf nog even aan het woord:

“Ik was echt verrast door hoeveel mensen, en vooral vrouwen, bang waren om de sprong te wagen. Ze houden van het idee van een plasticvrij, irritatievrij, gifvrij scheermes dat lang meegaat. Vintage, overdreven mannelijk design en agressieve messen maken de huidige markt behoorlijk intimiderend.

Dus besloot ik een alternatief te brengen dat anders is. Een dat iedereen kan gebruiken, zowel vrouwen als mannen. Dit is waar het allemaal begon voor Bareaya." 

 

Helemaal geslaagd, als je het ons vraagt!