COOLA
Ladies and Gentlemen of the class of '99.
Wear Sunscreen.
If I could offer you 1 tip for the future.
Sunscreen would be it.
In 1999 bracht Baz Luhrman een single uit vol levensadvies waarin sunscreen dé tip voor de rest van je leven was. Chris Birchby heeft deze raad behoorlijk letterlijk genomen en bouwt ondertussen al bijna 20 jaar aan zijn luxueuze merk zonneproducten: COOLA.
Als kind en de oudste van vier jongens bracht hij veel tijd door op het strand, waar hij in de zomer surf- en windsurflessen gaf. De kast van zijn gezin zat vol met SPF 4's en 8’s waardoor zonnebrand vaak voorkwam. Pas in 2002, toen zijn beide ouders een aantal melanomen kregen, begon hij de juiste bescherming tegen de zon te onderzoeken en ontstond COOLA.
Hij stelde een eliteteam van professionals samen, waaronder verschillende vooraanstaande FDA-experten op het gebied van zonnebescherming. FDA is de Amerikaanse instelling die al sinds 1906 de kwaliteit van voeding en medicijnen controleert.
Samen creëerden ze een volledige lijn van luxe zon- en huidverzorgingsproducten met een Farm to Face®-sourcingfilosofie, die waar mogelijk de meest verse en natuurlijke ingrediënten gebruikt. Daarnaast zijn alle producten ook cruelty free, vegan, reef friendly en zonder parabenen.