Yay, free shipping vanaf €75!

New Year, New Us

New Year, New Us

2 jaar 3 maand en 11 dagen

Zo oud is Clothilde bij de start van 2022
Een enthousiaste kleuter dus
En wat is er nu zo boeiend aan kleuters?
De manier waarop hun identiteit vorm krijgt.

Binnenkort verhuizen we naar ons eigen volledig verbouwde pand in de Korte Zoutstraat. Iets waar we 2 jaar 3 maand en 11 dagen geleden iedereen voor gek hadden verklaard. Het ideale moment om ons pop-upjasje uit te trekken.

Een blanco canvas om eens zot op te doen. 

First things first

Waarom waren we Clothilde ook alweer begonnen? Waarom doen we dit nog zo graag? Waarom zetten we ons hier nog steeds zo hard voor in? Waarom kopen meer en meer mensen de merken en producten die wij selecteren? Waarom...?


Een heleboel vragen waarvan de antwoorden de richtlijn zouden moeten worden om de vernieuwde Clothilde vorm te geven. Op Valentijnsdag, ja zo romantisch is ie wel, zijn we voor de grootste witte muur in ons appartement gaan staan en hebben we over alle mogelijke vragen die we konden bedenken nagedacht.

We kwamen er op uit dat alle antwoorden 3 gemeenschappelijke factoren hadden: Bewustzijn creëren dat beter voor jezelf zorgen ook kan terwijl je mee bijdraagt aan een betere wereld. Het resultaat van onze date is ons mission statement. 

 

EEN SCHONER EN BEWUSTER LEVEN VOOR IEDEREEN

Verantwoord met een local state of mind


 Voor zorgzame mensen vol humor, betrokkenheid en
een flinke scheut rebellie.


Inspireer mensen om voor zichzelf te zorgen en zichzelf beter te beschermen.


Toon hoe innerlijke schoonheid
op een duurzame manier aan de buitenkant ontstaat.

 

Moodboards, YAY! 

Met onze missie en doelen scherp gesteld was het tijd om grip te krijgen op de abstractie. De look en feel bepalen. The fun part. Inspiratie opdoen. Ideëen groot maken en weer afbreken. Door de bomen het bos verliezen en dan ineens een unicorn tegenkomen in het bos. Samen met de mensen van Nightingale kwamen we tot deze bijzonder fijne selectie aan beelden die voor ons het nieuwe Clothilde uitstralen. Ook alvast een eerste sneak peek van ons nieuwe interieur...

 





Clothilde 3.0, minder meisje meer vrouw

De roze draad die in onze rebranding oefening bleef terugkomen was dat het tijd was om de girly pop-up elementen te laten vervellen in een iets volwassenere Clothilde. De rebelse puber met een hoek af mocht opgroeien tot een klassevolle vrouw met, uiteraard, diezelfde hoek af. De look en feel mocht veel meer de kwaliteit van onze producten en service tonen. De poppy kleuren werden meer accenten op een canvas van texturen en zachtere (huids)kleuren.

 

Wat doen we met de roze neon?

Een vraag die we tijdens onze date vakkundig genegeerd hebben, het was tenslotte Valentijn en het moest plezant blijven. Toen ze toch op tafel werd gelegd keken we een beetje angstig naar elkaar. Bizar hoe je zo gehecht kan geraken aan 9 letters in een gratis lettertype dat je ergens online vond en door iemand uit Hong Kong in een knalroze neon liet verwerken. Maar zoals bij elke verhuis moet je afscheid nemen van een aantal stukken en dus sloten we onze ogen en hakten de knoop door. Als we dan toch bezig waren met afscheid nemen, besloten we ook om ons ruitjesmotief bij het huisvuil te zetten. 

Een nieuw logo dus

We besparen jullie alle versies die het niet gehaald hebben en geven jullie direct de finale versie. We zijn waanzinnig benieuwd naar jullie mening, laat maar komen die feedback! 

 

De komende weken laten we onze nieuwe branding tot leven komen. Vandaag al in onze aangepaste website binnenkort in de afwerking van onze nieuwe winkel en de rest van onze communicatie. Spannende tijden...

 

Tot snel,

Chloé, Dries en Lore