Het verhaal van Bloomeffects

Het verhaal van Bloomeffects

Het verhaal van Bloomeffects

Er was eens... Neen, we schrijven hier geen sprookje neer maar laat deze start duidelijk zijn. Liefde speelt in dit verhaal een cruciale rol. We durven het zelfs de bepalende factor noemen in het ontstaan van Bloomeffects. Een verhaal vol liefde, mooier verzinnen we ze niet.

 

Bloomeffects-oprichter Kim van Haaster had een bloeiende carrière als Head of Marketing & Sales voor PZ Cussons, leider in de persoonlijke gezondheidszorg in New York City. Daar ontwikkelde ze de expertise voor het lanceren van wereldwijde schoonheidsmerken. Dat leidde er uiteindelijk toe dat ze haar eigen weg insloeg als oprichtster van First Impact Beauty, een bureau dat gespecialiseerd is in retailmarketingstrategie voor beauty-startups.

Ondanks die ongelooflijke successen in de schoonheidswereld, had Kim nog steeds een grote droom: het creëren en uitbouwen van haar eigen huidverzorgingsassortiment. Zelfs met haar jarenlange ervaring in de branche, vond ze nooit een echt uniek en natuurlijk ingrediënt dat de resultaten opleverde die ze wilde, hoopte en verwachtte.

Ieder van ons vindt op het pad dat wordt bewandeld toevalligheden die later de richtingaanwijzer zullen blijken en ons vooruitduwen in het leven. Zo hangt ook het leven van Kim af van deze bepalende gebeurtenissen. Voor de liefde verhuist ze naar Nederland. Kim's droomman, Hein - een tulpenboer van de vierde generatie – liet haar kennismaken met haar gedroomde ingrediënt: zijn wereldwijd bekende, bekroonde koninklijke tulpen. Voor Kim werd het snel duidelijk: hét ingrediënt waarmee zij een nieuwe weg zou inslaan stond langs de kant van haar liefdespad in bloei. De tulpen, die als enige snijbloem, blijven groeien wanneer ze worden afgesneden zijn vanaf nu de hoofdrolspelers in dit nieuwe hoofdstuk.

Met een onuitputbare hoeveelheid aan prachtige tulpen in de aanslag ging Kim een partnerschap aan met Monica Aurigemma - een oude collega, vriendin en mede-beauty-biz-experte - om Bloomeffects te ontwikkelen. Samen met het familiebedrijf van Hein en een innovatief Amerikaans laboratorium creëerden ze de meest geavanceerde huidverzorgingsformules die de de krachtigste voordelen van de tulpen gebruiken. Daarmee is Bloomeffects het eerste bedrijf dat tulpen op nummer één in skincare zet.

Naast dit ongelooflijk mooie liefdesverhaal waarin de passie van twee individuen versmelt, staat het ijverige ondernemersverhaal van Kim als oprichtster van Bloomeffects. Hoor je haar hier graag zelf gepassioneerd over vertellen? Luister dan zeker deze podcast of lees de blog over de business Wo-mom! Lees je liever over de passie van Hein - het kweken van de tulpen zelf? Dan raden we jou deze blogpost van Bloomeffects aan.

 

Verhalen kunnen verschillende doelen hebben: ontroeren, informeren, aanzetten tot, inspireren... Dit neergeschreven stuk vervat al deze voorgenoemde elementen en nog zo veel meer. En zo werd Bloomeffects voor ons het krachtige skincaremerk in de Clothilde-familie waarbij liefdevol opgekweekte tulpen de hoofdrol spelen in de mooiste en vrolijkste doosjes, potjes en tubes (allen perfect te recycleren uiteraard!).